Ako Fin zaplavil svet

Ako Fin zaplavil svet

U nás doma zbožňujeme takéto typy kníh. Na túto, sme sa obzvlášť tešili. Je to síce humorný príbeh, no skrýva sa v ňom aj hlbšia myšlienka. Núti nás zamyslieť sa nad tým, že zabudnúť na niečo, môže byť niekedy aj jedna veľká pohroma. Dôkazom je aj vtipný príbeh malého chlapca menom Fin, ktorý nechal jeden večer pustenú vodu z kohútika. “Vytopí “ priam celý svet. S kým sa stretne a ako to dopadne, to už nechám na vás, nebudem predsa prezrádzať koniec.

dotkine_knizky, 15.6.2022
Ako Fin zaplavil svet

Ako Fin zaplavil svet

Už som to spomínala aj v stories, ale táto kniha mi dosť pripomína tvorbu Katky Macurovej. Jej knihy sú síce vhodné poväčšine od nižšieho veku, ako Fin, ale má to veľmi podobný štýl. Fina si Emka chcela prečítať hneď, ako som ho priniesla domov, dokonca ho uprednostnila pred nami veľmi obľúbenou Marianne Dubucovou a jej novinkou Medveď a šepot vetra. Na tejto knižke sme sa zasmiali, príbeh je hrozne milý. Fin je jeden popleta a zábudlivec a zabudne vypnúť vodu po umývaní zubov. A tak sa voda z umývadla valí, až zaplaví celý svet. Aké to však má dôsledky? Niekto sa teší, niekto nie, je to proste sodoma gomora. Adam Stower je v zahraničí obľúbený autor a ilustrátor detských kníh a ja dúfam, že mu u nás vyjdú aj ďalšie. Fina veľmi odporúčame, ak hľadáte milú, vtipnú a neokukanú knihu pre deti od cca 3 rokov.

shoshana_mayek, 15.6.2022
Stane sa zázrak

Stane sa zázrak

Stane sa zázrak je nádherná novinka, ktorú napísala Zuzka Štelbaská a ilustroval Adrián Macho. Ja osobne som už netrpezlivo čakala na jej vydanie, pretože spolupráca dvoch talentovaných ľudí nemôže dopadnúť zle. Kniha je napísaná veľmi poeticky a pôsobí na mňa ľahučko ako vánok. Pointou je, že v živote sa stále len niekam ponáhľame, stále máme čo robiť, vlastne sa už nevieme ani nudiť. A pritom to zastavenie sa a ničnerobenie je také potrebné. Na to, aby sme dokázali precítiť svet a život samotný. Nadýchnuť sa energie, vydýchnuť všetko nepotrebné. Ako v jóge. A objavíme to, čo nám uniká. Text však podľa môjho názoru učaruje viac dospelým, ako deťom, napriek tomu, že ide o detskú knihu. Samozrejme to tým našim detičkám pri čítaní vysvetlíme, o čom ten text je, ale docenia ho skôr dospelí, ktorí pri knihe tak trošku precitnú. Deti sa nenaháňajú ako my dospelí, pre ne je prirodzené, že dokážu vychutnať momenty v živote. Téma zastavenia sa a vychutnania si momentov v živote im teda asi veľa nepovie. Ilustrácie však dostanú všetkých od 0 do 1000 rokov. Sála z nich na mňa neskutočné teplo a pokoj. Kniha je nádherná od prvej až po poslednú stranu a ilustrácie Adriána Macha sú opäť raz dokonalé.

shoshana_mayek, 13.6.2022
Stane sa zázrak

Stane sa zázrak

Niektoré detské knižky jednoducho vyčnievajú viac než iné. A Stane sa zázrak je jednou z nich. O dychberúcich ilustráciách Adriána Macha azda nemusím písať nič špeciálne. Stačí len pohľad na samotnú obálku. Ale čo rozhodne zaujme aj rodičov detičiek, to je text, posolstvo tejto knižky. Také jednoduché, ale súčasne dôležité. To, na čo dennodenne často zabúdame. Ďakujem za pripomenutie a verím, že aj Hugo si túto krásnu knižku zamiluje

matine.knihy, 4.6.2022
Stane sa zázrak

Stane sa zázrak

Keď sa spoja dvaja talentovaní ľudia, vznikne niečo tak krásne ako táto knižka. Príbeh je pripomienkou, že nech máme toho naloženého akokoľvek veľa na pleciach vždy si treba nájsť čas vypnúť a len tak sa nechať unášať. V zhone si človek nevšimne všetky krásy života. A práve na maličkostiach záleží, tie robia všetko krajšie a zázračnejšie. Kedy naposledy ste si len tak sadli a pozerali napríklad na nebo a uhánajúce oblaky. Kedy ste si užívali šum stromov alebo zvuk tečúcej rieky. Človiečik sa tiež hnal iba za prácou a pritom si nevšímal svet okolo seba. Svet, ktorý je rozmanitý a dáva veľa možností. Čo sa však stane, keď zastane čas?

s.knihou.v.ruke, 30.5.2022
Stane sa zázrak

Stane sa zázrak

Každý z nás sa niekam ponáhľa, no občas treba aj zastaviť a vychutnať si pokojnú chvíľku. Len tak sám so sebou. Keď to urobíte, stane sa ozajstný zázrak. Zrazu si začnete všímať aj iné krásy okolo seba, ktoré ste vôbec predtým nevideli… Na to prišiel aj človiečik, ktorý neprestajne pracoval. Mal rád, keď mohol pomáhať zvieratkám a starať sa o ne. Jedno ráno však zistil, že môže zastaviť čas. Kedykoľvek si zmyslí. A zrazu sa začali diať okolo neho nevídané veci a krásy. Začal cítiť vôňu kvetov, objavil hravý život v tráve, silnejšie počul hlasy prírody. Aké je to jednoduché. Stačí si sadnúť a vychutnať si to čaro okamihu ¦? Tento veľmi krásny počin by nevznikol, keby sa nespojili dvaja talentovaní ľudia. Perfektná autorka Zuzanka Štelbaská a neskutočne talentovaný ilustrátor Adrián Macho. Veď uznajte sami, keď sa spojí krásny príbeh so snovýmu ilustráciami, môže z toho vzísť iba takéto nádherné dielko, ktoré vydalo vydavateľstvo Albatros.

dotkine_knizky, 26.5.2022
Rýchlosť svetla hviezd

Rýchlosť svetla hviezd

Rýchlosť svetla hviezd je vizuálne jedna nádherná kniha. Videla som ju na instagrame Albatrosu, ale ani zďaleka som nečakala, že bude tak úžasná. Dozviete sa tu naozaj veľmi zaujímavé fakty a to veľmi jednoducho. Popisy nie sú náročné a ani dlhé a obrázky sú prepracované. Môžete si prečítať o možno nezaujímavý témach, tak, aby vás to zaujalo. Kniha je pekne rozdelená na 4 celky, Fyzika, Zvuk, Svetlo a Vesmír. S deťmi sme knihu ešte poriadne neprestudovali, no myslím si, že toto je jedna z tých kníh, ku ktorej sa budeme neustále vracať.

kniznica_u_petky_a_davidka, 15.4.2022
Mackov najlepší kamarát

Mackov najlepší kamarát

Petra Horáčka asi veľmi predstavovať nemusím. Český spisovateľ a ilustrátor pre deti, ktorého tvorba kedysi vychádzala len zahraničí. Našťastie, sa v poslednej dobe môžeme tešiť aj zo slovenských a českých príbehov . Jeho knihy sú totálne vynikajúce pre deti od 2 rokov. Všetko milé, láskyplné príbehy. Napríklad kniha Mackov najlepší kamarát ukáže deťom, že mať dobrého kamaráta nie je samozrejmosťou, že nie je ľahké si ho nájsť a že vo dvojici je všetko krajšie a zábavnejšie.

ninnulina.cita, 12.4.2022
Chlapec, vtáčik a truhlár

Chlapec, vtáčik a truhlár

Chlapec, vtáčik a truhlár je taký skrytý poklad medzi knihami. Už len ten názov mi prišiel zvláštny. Tri pojmy, ktoré spolu až tak často nevidíme, tobôž, ak ide o detskú knihu. Čo ich spája? Vyrovnanie sa so smrťou. Osamelosť. Nekonečné priateľstvo a láska. Sú prepojené, navzájom spolu súvisia a spolu nám vytvárajú príbeh. Je to príbeh o ľuďoch, ktorí v živote zažili smrť a nepredvídateľnosťou osudu sa ich cesty prepletú a spoja. Táto zmena nenastane hneď, je to skôr náhoda a možno osud, ale je to viditeľné a nádherné. Mesto (ale aj miesto), ktoré autorka vymyslela je naozaj magické. Predstavte si, že ryby tu lietajú, na oblohe vidíte pestrofarebné vtáčiky. Znie to úžasne, občas som mala pocit, že sa tam nachádzam a užívam si jedinečnosť toho miesta. Za to ďakujem autorkinmu jedinečnému štýlu písania, stvorila niečo krásne v jadre niečoho ťaživého, niečoho, čo je nám blízke, ale zároveň máme z toho strach. Smrť blízkych a možno aj tá naša vlastná. Kniha je podaná citlivo, myslím, že by pomohla aj dospelému človeku, pretože tieto detské príbehy, v ktorých sa nachádza smrť, sú ako objatie, ktoré v tom momente potrebujete. A táto kniha vás zahreje nielen svojím príbehom, ale aj krásnym obalom, ilustráciami a kresbičkami na každej strane. Jednoducho nádhera.

fandomky, 30.11.2021
Chlapec, vtáčik a truhlár

Chlapec, vtáčik, truhlár

Stret so smrťou či vyrovnávanie sa so stratou sú témy, od ktorých sa tých najmenších obvykle snažíme uchrániť – zastierame, zľahčujeme, rozptyľujeme – no hoci s ťažkým srdcom, aj ich raz musíme oboznámiť so skutočnosťou, že umieranie je neoddeliteľnou súčasťou života. Úloha zdanlivo nepríjemná, no verte či nie, aj náročné správy možno podať s ľahkosťou, stačí ten správny príbeh. Napríklad taký, ktorý v sebe ukrýva čarovná knižka Chlapec, vtáčik a truhlár – na jednej strane smutný, melancholický, na druhej plný nádeje a toľko potrebnej lásky. Starec ubíjaný stratou a samotou, prežívajúci len z nevyhnutnosti a čoraz častejšie pomýšľajúci na smrť. Hladujúci chlapec, ktorý nečakane prišiel o všetko. Dvaja užialení cudzinci topiaci sa v bubline vlastného utrpenia, náhodné stretnutie, prekrásne vykreslené nepravdepodobné priateľstvo a k tomu štipka magického realizmu. Aj napriek tomu, že kniha sa nikdy celkom nevymaní spod dusivej atmosféry, ktorú so sebou bolesť a smrť prinášajú, Chlapec, vtáčik a truhlár je zároveň akýmsi majákom, svetlom v temnote – príbehom o znovuobjavení šťastia, o budovaní priateľstva aj napriek strate. Deti (a možno do istej miery i nás, dospelých) učí, že trúchliť je v poriadku, no zároveň dodáva nádej, že všetko raz prebolí.

Martina s hlavou v knihách, 14.11.2021